Rabu, 13 Julai 2011

hari malang la jgak..

adoiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!penat sunguh aku rini...td tngah dok nk p wat keja....tayar moto pecah plak...adoiiiiiii kena tolak la jawapnya.....dah la jauh nk mampos.....leh mandi peluh aku cmni....huhuhuhuhuhuhuhuhuhuh nasib baik jumpa kedai moto walaupun dah sebaldi peluh aku keluar........

Jumaat, 8 Julai 2011

hari muka selamber

                                                           hari ni aku datang keja lambat la.....kul 9am bawu sampai ofis..kihkihkihkih...mau bengkak muka kerani aku,,,sebab aku wat selamber je masuk keja...hahhahahahaah dah la tadi aku pergi cari nasi..perut lapar...alih2 kedai dah tutup plak...mau bedarah hidung aku camni sebab tahan lapar ...hehheheheheeh last-last jumpa jugak aku 1 warung nasi..hahahahhaah terubat kelaparan aku ni.lagi pun hujan dah mula nk turun cuma rintik-rintik je....apa pun yang penting aku dah jumpa rezeki aku pagi ni......tibanya aku sampai kt warung tu....terkejut gak aku tengok budak jaga warung tu,,,,heheheheheh dalam fikiran aku (pandai ke budak ni letak nasi,bungkus nasi,kira nasi)hahahah aku pun senyum sorang2......dah abis je aku letak lauk..aku tanya budak tu.....  aku:berapa adik?  adik:tah la abg saya x tahu nak kira,,tunggu jap tuan kedai p letak kereta......hahahahhahaah dah la hujan nk turun lebat dengan masuk keja lambat lagi...boleh plak budak tu wat ayat camtu........apa-apa pun arini aku berjaya buat muka kerani aku macam katak......kihkihkihkihkihkih

Selasa, 28 Jun 2011

cinta saya hanya untuk awak...





Semalam awak tanya saya,,,
saya sayang awak tak?
saya jawap sayang..
awk tarik muncung..
awk cakap saya tak ikhlas!!!!
  Hari ni awak tanya lagi,,kalau saya jadi bunga?awak tanya saya jadi apa?                                                                         saya jawap yang saya akan jadi tukang  kebunnya.                                                       awak merajuk lagi.awak kata saya tak romantik.
Hari ni besday awak,tapi saya terlupa,
saya betul-betul tak sengaja..
                                                saya terlalu sibuk dengan urusan kerja...
                                                maafkan saya..
                                                esok hari kekasih
                                                awk ajak saya makan malam sama-sama,
                                                tapi saya tertido sebab letih keja teruk.
                                                sory..........
                                                Saya dapat sms
                                                awak bagi tahu kawan lama awak lelaki ada add awak di facebook.
                                                saya buat biasa ja
                                                kawan saya tak marah pun.
                                                tp pada hakikatnya saya cemburu
                                                cuma saja tak nak cakap kt awak ja.
                                                Harini awk mintak izin keluar dengan kawan lama awak tu
                                                saya kata"nak buat apa?"
                                                pastu awak merajuk awak kata saya tak sporting...
                                                lepas itu saya kata baik la pergi lah...
                                                saya tak da hak nak halang awak...
                                                masuk hari ini dah seminggu awk menyepi
                                                saya call awak dari minggu lepas
                                                tp awak tak jawap pangilan saya.
                                                awak kemana sebenarnya?
                                               sebenarnya saya risaukan awak TAHU TAK!!!!!!
                                                Saya nekad hari ini saya nak pergi rumah awak
                                               cari awak, mak awak cakap awak tak ada dirumah..
                                               tp saya nampak kasut awak
                                               sampai hati mak awak tipu saya,
                                               apa dosa saya pada awak sampai awak tak nak jumpa saya....
                                               malam tu awak call awak mintak putus..
                                               awak kata awak nak bersama sidia..
                                               puas saya merayu kat awk sehingga air mata lelaki saya membasahi pipi
                                               tapi awak tetap nak pergi pada sidia juga..
                                               saya tak tahu nak cakap apa lagi.kelu lidah tanpa kata-kata lagi..hanya                                          
                                                yang mampu keluar adalah air mata seorang lelaki yang kecewa......
                                               Setiap hari saya perhatikan awak dari jauh,,saya hanya takut awak                  
                                               tersalah langkah...
                                               saya tak nak dia ambil kesempatan kat atas diri awak.
                                               saya sayang awak sama macam dulu
                                               tak penah berubah walau sedikit pun..
                                                 Hari ini saya dapat tahu awak kena tinggal dengan sidia,
                                               sebab sidia hanya nakkan duit dari awak..
                                               YA ALLAH!!sedihnya saya,
                                               awak cakap kt saya awak dah taknak bercinta lagi..sebab tak ada lelaki          
                                               yang nakkan awak lagi sebab perangai awak macam budak-budak...
                                               boyfriend awak tah hilang kemana tanpa khabar berita,
                                              mungkin dia malu dengan perangai awak tu,
                                             awak jangan sedih ye,,
                                             tapi saya kan ada,saya sentiasa menerima awak dengan rasa cinta yang      
                                              ikhlas..
                                               hari ini awak masuk hospital sebab awak tertekan dengan kepala awak
                                             terhantuk pada dinding sampai ada sesuatu yang rosak dalam kepala
                                            awak,,,
                                            doktor kata awak perlu dibedah segera dengan penderma organ....
                                         pembedahan pun agak memakan belanja....
                                        MAAFKAN SAYA AWAK...
                                        duit titik peluh selama ini saya kumpul untuk mengahwini awak..
                                        terpaksa saya guna untuk pembedahan awak..
                                       saya nak awak sembuh sihat dan ceria macam dulu..
                                      Hari ini awak dah sembuh  dengan sedia kala...syukur alhamdulilah....
                                     lega hati saya kian kembali bila tahu awak sihat...
                                     saya harap lepas ni awk jaga la diri...
                                     sebab saya tak boleh jaga awak lagi,
                                      YE MEMANG SAYA TAK ROMANTIK
                                      MEMANG SAYA SELALU PELUPA
                                     MEMANG SAYA SELALU BANYAK KERJA
                                      TAPI PECAYALAH...
                                     SAYA SAYANG AWAK
                                       LEBIH DARI SEGALANYA..........
                                                                                                       



lelaki mencari tulang rusuknya

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang rusukku.
Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya...
Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan.
Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!".
LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"
Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.
LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi. Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".
Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai.
LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.
Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di
hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.
Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.
LELAKI: Apa khabar?
WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.
WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah.
WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."
Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan.
Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai. Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang dikemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah terlambat...
Kerana itu, jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh hati... Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai? Kira merasakan akan menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.
Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan akibat yang akan diterima?? 

Rabu, 22 Jun 2011

khas buat insan yang digelar kekasih berkasih

 



Cemburu,kata orang cemburu tandanya sayang.Rasa cemburu mula terasa apabila takut akan kehilangan sesuatu yang dimiliki.Saat perpisahan lalu mengenang akan segala memori membuatkan akan hati,kehilangan kasih disisi.Rasa yang begitu terlalu ingin melindungi akan kekasih hati sampai merosakkan perhubungan sendiri.


Sebegitu besar akan impak sesuatu perhubungan itu jika perkara sebegini terjadi.Dalam perhubungan perlu ada sifat saling mempercayai antara satu sama lain,saling menyokong jika saling memerlukan.Usah terlalu takut akan kenangan silam yang menghantui akan diri kehilangan kasih yang ada.Melihat akan si dia begitu mesra bersama-sama rakannya membuatkan diri seakan tidak kena.Dua watak yang saling berbeza dalam satu perhubungan,namun jika antara satu sama lain mempercayai akan pasangan yang ada perkara sebegini tidak akan terjadi.

 Sekiranya takut akan kehilangan tidak perlu seakan mengongkong akan si dia.Usah terlalu cemburu buta dalam membina sesuatu perhubungan.Kerana sifatnya manusia itu sendiri perlukan kebebasan.Andai si dia punya rakan yang ramai bertegur sapa lah akan rakannya juga.Kerana dia juga punya hak dalam kehidupan.Berilah sedikit ruang padanya untuk bersama-sama rakannya.Kerana apabila dia bersama rakannya banyak hal bicara yang akan dikongsikan,kadang-kadang tidak  semua hal akan diceritakan pada kita.

Fahami akan perasaan si dia.Bukan sekadar cinta mengungkapkan katanya sayang,namun hargai dan selami hati akan perasaan hati insan yang dikasihi.Cemburu juga tidak salah,asal kena pada waktu dan ketikanya.

Selasa, 21 Jun 2011

SEJARAH TERCIPTANYA ROKOK!!!


Rasulullah SAW pernah bersabda (maksudnya) : “Kelak akan datang kaum-kaum di akhir zaman, mereka suka menyedut asap tembakau dan mereka berkata: Kami adalah umat Muhammad padahal mereka bukan umat ku dan aku juga tidak menganggap mereka sebagai umat ku, bahkan mereka adalah orang yang celaka”
Abu Hurairah R.A yang mendengar sabda tersebut bertanya: “Bagaimana sejarah tembakau itu tumbuh wahai Rasulullah?”
Sabda Rasulullah SAW : “ Sesungguhnya setelah Allah menciptakan Adam dan memerintahkan para malaikat untuk sujud (tanda penghormatan) kepada Adam, seluruh malaikat kemudian sujud kepadanya kecuali iblis. Dia enggan, sombong dan termasuk orang-orang yang kafir. Allah bertanya kepada iblis : Wahai iblis apa yang menyebabkan kamu tidak mahu sujud ketika Aku memerintahkan mu? Kata iblis : Aku lebih baik darinya, aku tercipta dari api sedangkan ia dari tanah. Allah berfirman: Keluarlah engkau dari syurga, sesungguhnya engkau terkutuk dan engkau dilaknat hingga akhir. Iblis keluar dalam ketakutan hingga terkencing-kencing. Dari titisan kencing iblis itulah tumbuh sejenis tumbuhan yang dinamakan pokok tembakau.”
Nabi bersabda lagi : “Allah memasukkan mereka ke dalam neraka dan sesungguhnya tembakau adalah tanaman yang keji”
(Saya petik keseluruhan maksud hadis ini dari buku ‘HARAM MEROKOK’ oleh Adil Akhyar muka surat 12)
Kepada rakan2 ku yang merokok, moga kita tidak rasa tersinggung hati dengan hadis ini 

Khamis, 2 Jun 2011

hari ini adalah hari malang buat aku......02.06.2011 08:15am

hari ni adalah nasib malang bg aku....harini aku lewat bangun nk p kerja..pastu aku bawak moto laju...bila smpai kt simpang trafik light aku trus coner baring.tiba-tiba moto aku melelong2 nk jatuh sebab time aku coner terlalu rapat dengan jalan tar.....tayar blakang terangkat.coz stand kaki tersangkut kt jalan...apa lg..moto aku melelong cam org mabuk la...nasib baik aku sempat tahan kaki..law tidak besepai la aku kt jalan raya rini...tp yang paling aku malu..adalah sebab orang ramai tengok time kejadian tu....huhuhuhuh malu derr. 


                                                                   
                                                                     MALUNYAAAAAAAA!!!!!!!!!!AKU RINIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.....
                                                                        WALAUPUN AKU DAH WAT MUKA SEPOSEN TADI TIME TU.......

Selasa, 31 Mei 2011

idup dalam kesunyian

bila kah diri ini harus melalui hari esok yang sangat sunyi...dimanakah keseronokan yang harus aku dapat,,,,ohh!!! sunguh menyiksakan bila aku pikirkan kembali..hari ini pun aku dah tak tahu apa nak buat bagi aku happy........aku perlukan seseorang kawan yang selalu bersamaku di kala susah senangku.

Selasa, 17 Mei 2011

huhuhuhuh gerenti lawak...aku sendiri pun gelak..hahahahahahah

video

minat dah datang

aku rasa diriku ini dah begitu sunyi idup begini.......xtahu apa nk buat.....satu hari aku tngok satu camera...terasa minat plak nk tngkap gambar sana sini menikmati panorama alam ini....aku rasa nk p beli 1 camera yang harga rm2600...tp sekarang duit x cukup lagi...mgkin ujung tahun ni aku dapat beli.....x da la t cuti aku boring...bleh aku p jalan2 lam utan tangkap gambar....urm....idup aku yang x da makna sekarang...xtahu camna nk ceriakan hati ni.....awek pun x da..nasib2....